HTML

Svédország 2009

Svédországi Erasmusos élmények

Friss topikok

  • Kisstomi: Amit említettem: Vera Croghan: Tech Yourself Swedish. Ez a "Teach yourself" angol nyelvű ismerette... (2011.06.06. 13:59) Az utóbbi két nap
  • FJPO: ... és milyen gyorsan megy össze! (2009.06.19. 16:54) Találkozások
  • Kisstomi: Köszönöm szépen! A megfejtés tökéletes, még ha ez nem is a cím, hanem csak az idézet.:)! Utólag ne... (2009.05.20. 16:01) Itt van május elseje
  • brocsi: nej, sajnos. mar a sajnost is elfelejtettem :) es irok majd emilt is :))) (2009.03.30. 12:06) Újabb vendég
  • CaptHowdy: Helló! Jan. 23. óta játszanak egy remek filmet Svédországban. A címe: Mammoth. A premierje elvile... (2009.03.14. 00:20) Az első vizsga

Linkblog

Az utóbbi két nap

2009.01.23. 15:26 Kisstomi

Szerdán bementünk validation formot aláíratni, ami azért, volt vicces, mert megbeszéltük, hogy fél 12kor találkozunk bent, aztán mindketten kicsit elaludtunk, de aztán sikerült megoldani a dolgot... (kezdek gyanakodni, ennyi sok papírt csak a mi bürokráciánk igényel, a többi országból érkezőket nem láttam, hogy nagyon intéztek volna ilyeneket).

A csütörtök viszont kicsit mozgalmasabb volt. Délelőtt szerveztek egy ilyen "vásárt" az Erasmusosoknak, ami kiderült, hogy annyiból állt, hogy volt 5 asztal, ahol infokat lehetett kapni az orvosi ellátásról, sportlehetőségekről, meg adtak jegyeket az esti bulihoz. Szóval nem volt egy nagy dolog. Egyetlen érdemi dolog volt (számomra), a svéd nyelvtanfolyamosok is kint voltak, és mikor odamentem, és mondtam, hogy én a középhaladó kurzusra jelentkeztem, a nő rögtön átváltott svédre. Hűha, mondom, erre nem vagyok felkészülve, de aztán sikerült megértetni magam. De azért a végén mondta, hogy ha esetleg megbuknék a szintfelmérőn, írjak neki, és akkor betesznek a kezdő csoportba (elvileg ez nem lehetne, tehát nagyon rendes volt ilyen szempontból).

Egyébként a svédről csak annyit, hogy február 4-én lesz egy szintfelmérő, ami szinte egy mini nyelvvizsga, úgyhogy azért készülök rá valamennyit (legalábbis mondom magamban, hogy most már mindjárt elkezdek tanulni, de sajnos eddig mindig volt valami fontosabb... :) ). Mindenesetre nem szeretnék egy tök kezdő csoportba bekerülni, mert akkor ebből még középfok se lesz a végén.

Aztán kipróbáltuk a benti gépeket, amik elég viccesek. Van egy (pontosabban 3) nagy számítógépterem, ahol a mintavételünk alapján a gépek kb 60% egy halom ócskavas. Ami érdekes egy olyan országban, amit elvileg a versenyképes oktatása tett ilyen gazdaggá... Mindenesetre hozzá kell szokni ezekhez a gépekhez, mert az ökonometriából használt program 600 dollár, amit nem szeretnék megvenni itthonra:).

Majd megvolt a második óránk, a Modern Skandináv Gazdaságtörténet (ezt még egyszer le nem írom, mostantól MSGT). Szerintem tök érdekes óra volt, ugye az ilyen történeti előadások általában nem szoktak a legizgalmasabbak lenni, de szerintem egész jót tartott a nő. Itt is úgy van, hogy kell írni párban egy beadandót február végéig, azt fel kell majd olvasni (elég jó témák vannak: pl 19. századi skandináv agrártársadalom. Milyen csábító... :) ) , majd lesz egy írásbeli vizsga. 

Ja, egyébként, március 13-án már vizsgázni fogok ebből a tárgyból, 26-a környékén pedig öko-ból. Tehát ez kicsit más, mint az otthoni rendszer. Nincs megszakadás egy adott vizsgaidőszakban, viszont egész félévben dolgozni kell valamennyi kicsit legalábbis. Hogy ez jó-e vagy nem, nem tudom... Szerintem inkább jó. 

 

 

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://svedorszag2009.blog.hu/api/trackback/id/tr92897877

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kati néni 2009.01.24. 07:47:09

Kedves Tomi!
Nagy élvezettel olvastam a beszámolóidat, olyan, mintha ott lennék veled.
Reagálni szerettem volna, de nem ment simán. Köszönöm, hogy megdolgoztatod az agyamat, ne felejtsd el, én soha nem tanultam számtech-et, a saját "kútfőm"-ből dolgozom, plussz több mint félszáz éves vagyok :(
Ha megkaptad ezt a levelet, kérlek, reagálj rá, mert akkor tudni fogom, hogy írhatok.
Remélem a svéd nyelvet sikerül gyakorolnod a hétvégén gyakorlatban + egy kis elmélet = irány a középfok !
Élményekkel teli hétvégét kívánok :
Kati néni

Kisstomi 2009.01.24. 11:59:46

Kedves Kati néni!
Ez így teljesen jó, itt lehet olvasni a válaszokat, sőt, még e-mailes értesítést is kapok róla. De ha csak nekem szeretne levelet küldeni, nyugodtan tessék a rendes e-mailemet használni, az elvileg már bevált.
Hát igen, remélem lesz rá lehetőség, hogy gyakoroljak, pontosabban hát lehetőség az sok van, csak sokszor kényelmesebb angolul megszólaln i, mert azt tudom, hogy érteni fogom, még azért a svédben vannak kockázatok :). De a lényeg. hogy lassanként szokjak át, szerintem.
Tomi

rékus. 2011.05.30. 14:27:59

Szia Tomi!
Csak azt szeretném megkérdezni, hogy te hol tanultál svédet? Már rengeteget kerestem, de sehol sem találtam tanfolyamot :((

Kisstomi 2011.05.30. 20:43:41

Szia!
Jó rég írtam erre a blogra...
Szóval én nem jártam tanfolyamról, csak ilyen "teach yourself" könyvből tanultam, meg ugye kint ami ragadt. Úgyhogy tanfolyamban nem tudok segíteni.
Tomi

rékus. 2011.06.06. 13:43:50

óó. akkor könyvajánlást tudsz adni? :)

Kisstomi 2011.06.06. 13:59:46

Amit említettem: Vera Croghan: Tech Yourself Swedish. Ez a "Teach yourself" angol nyelvű ismeretterjesztő könyvsorozat rész, lehet itthon is kapni (nagyobb könyvesboltokban érdemes keresni, én asszem libriben vettem).
Magyr nyelven én nem találtam jó könyvet, de ez lehet, hogy az én hibám:). Más, svédül beszélő ismerősöm se nagyon tudott könyveket mondani.
Kint pedig a Spra(o)knykeln sorozatból (annak a D kötetéből) tanultunk. Ez egynyelvű könyv, az SFI gondozza (ilyen külföldieknek svédet tanító szervezet), nem tudom, hogy bolti forgalomban elérhető-e (én kint se találtam...).
süti beállítások módosítása