HTML

Svédország 2009

Svédországi Erasmusos élmények

Friss topikok

  • Kisstomi: Amit említettem: Vera Croghan: Tech Yourself Swedish. Ez a "Teach yourself" angol nyelvű ismerette... (2011.06.06. 13:59) Az utóbbi két nap
  • FJPO: ... és milyen gyorsan megy össze! (2009.06.19. 16:54) Találkozások
  • Kisstomi: Köszönöm szépen! A megfejtés tökéletes, még ha ez nem is a cím, hanem csak az idézet.:)! Utólag ne... (2009.05.20. 16:01) Itt van május elseje
  • brocsi: nej, sajnos. mar a sajnost is elfelejtettem :) es irok majd emilt is :))) (2009.03.30. 12:06) Újabb vendég
  • CaptHowdy: Helló! Jan. 23. óta játszanak egy remek filmet Svédországban. A címe: Mammoth. A premierje elvile... (2009.03.14. 00:20) Az első vizsga

Linkblog

Újabb vendég

2009.03.27. 14:18 Kisstomi

Nem tudom, ki olyan kitartó még, hogy olvassa a blogot, de akik esetleg még kitartottak, jó hír, hogy most egy csomó kép jön majd :).

Szóval, meglátogatott Petra, régi középiskolás barátom, a múlt héten. Ő most éppen Írországban él és dolgozik, már augusztus óta nem láttuk egymást, úgyhogy jó volt újra találkozni. Itt volt egy hétig, amialatt rengetegfelé jártunk, (valószínűleg több helyen, mint én egyedül az egész félév alatt leszek :) ).

Szerencsére ő szeret fényképezni, úgyhogy most már vannak fényképek a városról, meg azokról a helyekről, ahol jártunk.

Szóval, további szövegelés nélkül nézzük sorban a napokat, és a helyeket, ahol jártunk, 1-2 képpel illusztrálva.

 

1. nap

Mivel szépen sütött a nap (szerencsére egész héten jó idő volt, nem úgy mint ma: felkelek, és 5 centi hó vana , először elmentünk megnézni a botanikus kertet, amiről már írtam korábban.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Älg, jávorszarvas - a svéd nemzeti állat (elvileg van szép agancsa, de azt itt levágták szegénynek)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Fókaetetés

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Páva (bár, élőben szebb)

 

Majd még bementünk kicsit a városba körülnézni

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tre Kronor erőd.  Göteborg a középkorban fontos kikötőváros volt és mivel közel van a Norvég-Svéd és Dán határokhoz, gyakran állt a konfliktusok központjában, ezért kellett megerősíteni.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Götaplatsen a poszeidon szoborral és a művészeti múzeummal - ez minden második göteborgi képeslapon rajta van.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Oroszlános lépcső Petrával

 

Koppenhága

Egyik nap - talán pénteken - átugrottunk Koppenhágába. Ugye, milyen egyszerűen hangzik, és az is. Bezzeg 30 évvel ezelőtt még 3 évet kellett volna várni erre, ma meg úgy mentünk át egyik országból a másikba, hogy a vonaton jutott eszembe, hogy nincs nálam hivatalos irat... Szóval mintegy három és fél óra vonatút után megérkeztünk a dán fővárosba, amiről így összefoglalóan annyit, hogy Petra azt mondta, hogy ami neki Svédországban a legjobban tetszett, az Koppenhága :). Sétáltunk kicsit a városban, majd egy városnéző hajóval megnéztük a fő látványosságokat, és a nap lezárásaként elmentünk a Carlsberg gyárba.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Át az Öresund hídon, ami malmöt és Dániát köti össze

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Koppenhágai városháza, az egyik leglátványosabb épület

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ezzel a hajóval mentünk végig a várost keresztül-kasul átszelő csatornákon.Azért ilyen lapos, mert olyan alacsony hidak alatt megy el, ahol, a nő, aki most áll a hajón, beverné a fejét...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A kis hableány - Koppenhága jelképe - a hajóról

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ugyan nem most, de ennek a templomnak én voltam a csúcsán (látszik, hogy a tornyon kívülről vezet felfele lépcső, annak a tetején voltam)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A koppenhágai királyi kastély - épp felújítás alatt...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Szerintem ez jól jellemzi a Carlsberg gyárat. Nagyn érdekes kiállítás volt itt, én még soha nem jártam ilyan gyárban. A végén kaptunk 2 sört kóstolóként, amiket én is jóízűen ittam meg, pedig nem vagyok oda a sörért. Bár, ezek után, ki tudja.

 

Most így ennyi, folytatás következik.

 

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://svedorszag2009.blog.hu/api/trackback/id/tr461029271

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

brocsi 2009.03.29. 12:12:28

hallgatom a Kossuthot, es kerdezem: mit szolsz? en olvasom a blogot, ugyebar Koppenhagaban en is jartam, jo ujra latni a kepeket. meg Petrat is. meg, meg! puszi

Kisstomi 2009.03.29. 15:56:04

Tényleg, és még tudsz valamit Dánul? (mindenesetre megállapítottam, hogy szerintem ez a legrosszabb skandináv ország (ital szempontjából), mert nincs Cider :).
Természetesen én is követem az eseményeket, nagyon vicces (de szomorú is...), hogy minden alkalommal, mikor leülök a géphez, új ember a potenciális miniszterelnök... Ahogy az index írta: "...Nem is részleteznénk tovább az életrajzot, mert mire a végére érnénk, már úgysem lesz jelölt az illető."

brocsi 2009.03.30. 12:06:01

nej, sajnos. mar a sajnost is elfelejtettem :) es irok majd emilt is :)))
süti beállítások módosítása