HTML

Svédország 2009

Svédországi Erasmusos élmények

Friss topikok

  • Kisstomi: Amit említettem: Vera Croghan: Tech Yourself Swedish. Ez a "Teach yourself" angol nyelvű ismerette... (2011.06.06. 13:59) Az utóbbi két nap
  • FJPO: ... és milyen gyorsan megy össze! (2009.06.19. 16:54) Találkozások
  • Kisstomi: Köszönöm szépen! A megfejtés tökéletes, még ha ez nem is a cím, hanem csak az idézet.:)! Utólag ne... (2009.05.20. 16:01) Itt van május elseje
  • brocsi: nej, sajnos. mar a sajnost is elfelejtettem :) es irok majd emilt is :))) (2009.03.30. 12:06) Újabb vendég
  • CaptHowdy: Helló! Jan. 23. óta játszanak egy remek filmet Svédországban. A címe: Mammoth. A premierje elvile... (2009.03.14. 00:20) Az első vizsga

Linkblog

Megtaláltam a svédeket

2009.02.01. 17:53 Kisstomi

Hát igen, ez itt, Svédországban, nem tűnik nehéz feladatnak...

Arról van szó, hogy ma reggel ragyogó napsütés keltett fel, amilyet itt még nem is láttam, de - a hírek alapján - amilyen otthon is már rég volt. Gondoltam is, hogy muszáj kicsit elmenni a jó levegőre, úgyhogy reggeli után (fél 12 fele, hát igen, ez már csak így megy...) el is mentem a környékre sétálni. Mint számomra kiderült, nem is vagyunk anniyra kint a városból, illetve hát a térkép által jelzett erdőt és tavat még nem sikerült megtalálnom, bármerre is indultam el. Mindenesetre vannak azért szép részek, úgyhogy jólesett kicsit kimozdulni ilyen módon is, viszont, ami furcsa volt, hogy emberek alig voltak az utcán. Furcsálltam is, hogy ilyen jó idő, és senki sehol, mindenki otthon ülne? Ez szerintem nem jellemző itt, mert ugye ilyen környezetben meg kell bescülni minden napsütéses órát. 

A kis helyi sétát rövidnek találva úgy döntöttem, elmegyek a Botaniska Trädgård-ba (botanikus kert), amire még a múltkori ittlétemből emlékeztem, de akkor nem volt időnk nagyon bejárni. Most viszont itt volt a megfelelő pillanat, gondoltam, elmegyek arra. És láss csodát: mintha az egész város kitelepült volna oda. Olyan forgalom volt, mint a központban egy hétköznap reggelen. (Sajnos, nem vittem fényképezőgépet, de legközelebb majd csionálok fotó kat, úgy könnyebb lesz elképzelni...) Minden svéd, akinek van állata, gyereke, vagy valami más sétáltatnivalója, ott volt. 

Ezt a kertet egyébként úgy kell elképzelni mint... Hmmm, most a stockholmi Skansen jutott eszembe, ez szerintem nem sokat segít :), meg persze itt nincsenek néprajzi dolgok ...  Szóval mint egy hatalmas parkot, ami egyben állatkertként is szolgál, de nem a hagyományos, ketreces értelemben, hanem elég szervesen, a tájhoz igazodva (persze, itt is vannak biztonsági kerítések, de valahogy szerintem nem annyira mű). Szóval, nekem nagyon tetszett, sétálgattam egy kicsit, láttam fókákat illetve älg-et (kb. jávorszarvas). 

Hazaérve pedig megfőztem a kedvenc ételemet, amit otthon "tarhonyának" hívunk, viszont én most a "tarhonyát" rizsből főztem, tehát inkább nem is állnék neki elmagyarázni, mi is ez :) (de nem sima tarhonya otthon sem)... A várakozásaimon messze felül sikerült, úgyhogy nagyon büszke vagyok magamra. Viszont sajnos az "őrölt" és a "rozmaring" fogalmakat, úgy látom, itt nem tudják párosítani, úgyhogy sima szárított rozmaringot használtam, de így se rossz.

Ha det bra, és ha addig nem írnék, akkor szerda este 17.30-tól mindenki szurkoljon, mert akkor írom a szintfelmérőt a középszintű svéd kurzushoz. Nem szeretném, ha megvágnának, bár reményeim szerint egy középfokú tanfolyam beugrójához nem kell anyanyelvi szinten tudni...

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://svedorszag2009.blog.hu/api/trackback/id/tr22916457

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

neeroo 2009.02.01. 22:13:28

Sok sikert a szintfelmérőhöz!
Ezen meg nagyon nagyot nevettem: "Minden svéd, akinek van állata, gyereke, vagy valami más sétáltatnivalója, ott volt. "

Kati néni 2009.02.02. 19:47:37

Szerdán nagyon drukkolok!
Remélem sikerül eljutnod ismét a botanikus kertbe, mostmár fényképezőgéppel :)
süti beállítások módosítása